BUX 39,569.44
+0.55%
BUMIX 3,714.92
+0.02%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,306
+1.81%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.68%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,075
0.00%
0.00%
+0.94%
0.00%
0.00%
OPUS 167.6
-0.83%
0.00%
+0.32%
0.00%
+0.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,894
-0.28%
-0.79%
ALTEO 2,360
+0.43%
+8.82%
-0.74%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.68%
-23.24%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
+4.94%
0.00%
-2.72%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.45%
NAP 1,200
-3.07%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nagyot bukhat az Airbus

KATASZTRÓFA. A francia Michelin latin-amerikai vezérigazgatója, a német Thyssen-Krupp brazil leányvállalatának vezetője és a norvég StatoilHydro három alkalmazottja is a fedélzetén volt az Air France hétfő hajnalban az Atlanti-óceán felett eltűnt, Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es járatának. Más cégvezetőkről egyelőre nem tudni, a francia légitársaság utaslistája alapján viszont biztosan tudható: négy magyar állampolgár, két felnőtt és két gyerek is a repülőgépen tartózkodott. A gépen utazott egy-egy családtagjával együtt egy francia kereskedelmi cég kilenc üzletkötője is, ők kimagasló teljesítményükért kapták jutalomként a brazíliai utat.

Legutóbb április 16-án vizsgálták át a négy évvel ezelőtt szolgálatba állított Airbus A330–200-as gépet, amelyen akkor semmiféle komoly rendellenességet nem találtak – közölte a páneurópai gyártó. Iparági megfigyelők szerint a tragédia nyomán lassulhat a társaságnál az új járművek átadása, mivel ilyenkor kétszer annyi energiát fordítanak a műszaki ellenőrzésre. A késedelmes átadás lassíthatja a vételár kifizetését, tehát a bevétel is később gyarapszik, miközben a biztonság fokozása miatt pluszköltségek keletkezhetnek. Az amúgy is a kereslet viszszaesését megélő gyártó cég anyagi helyzete tehát saját hibáján kívül rosszabbodhat.

A tavalyi évet jól zárta a repülőgépgyártó: a 2007-ben még 446 millió eurós veszteséget elkönyvelő vállalat 2008-ról szóló jelentése 1,57 milliárdos profitról számolt be. Az Airbus tavaly rekordmennyiségű, 483 darab repülőgépet szállított, ezzel fő riválisa, a Boeing elé került.

A katasztrófa tetemes veszteséget okozhat az Air France-nak is, amely sok százmillió eurós kártérítési igényre számíthat a hozzátartozóktól. Középtávon az árfolyamának sem tesz jót a tragédia. A gép fő biztosítója az Axa volt, amely szintén jelentős kifizetések elé néz. Becslések szerint a repülőgép értéke 100 millió euró volt. A katasztrófa akár az egész légibiztosítási piacra is kihathat, és hírek szerint nem zárható ki az sem, hogy elhalasztják a június 15–21. közöttre tervezett párizsi Légi Show-t. VG



Balesetek az Air France-nál 1970 óta

1976. június 27.: Ugandai eltérítés, a 258 utasból 7 meghalt.

1988. június 26.: Egy légi parádén lezuhant egy gép, 3 halott.

1992. január 20.: Baleset Strasbourg mellett, 96-ból 87 halott.

1994. december 24.: Algíri gépeltérítés, a 267 utas közül 3 meghalt.

1998. április 20.: Bogotá mellett lezuhant egy gép, 53 halott.

2000. július 25.: A Concorde párizsi balesete, 113 halott.

2005. augusztus 2.: Torontóban, leszállás után darabokra esett és kigyulladt egy gép, a 297 utas és a 12 fős személyzet túlélte.


1988. június 26.: Egy légi parádén lezuhant egy gép, 3 halott.

1992. január 20.: Baleset Strasbourg mellett, 96-ból 87 halott.

1994. december 24.: Algíri gépeltérítés, a 267 utas közül 3 meghalt.

1998. április 20.: Bogotá mellett lezuhant egy gép, 53 halott.

2000. július 25.: A Concorde párizsi balesete, 113 halott.

2005. augusztus 2.: Torontóban, leszállás után darabokra esett és kigyulladt egy gép, a 297 utas és a 12 fős személyzet túlélte.

-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek