Klados Gusztáv a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója kedden az MTI-nek úgy nyilatkozott: A BKV-nak a 4-es vonalán nem kell vezetőket alkalmaznia a szerelvények mozgatásához.
Klados Gusztáv a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója kedden az MTI-nek úgy nyilatkozott: A BKV-nak a 4-es vonalán nem kell vezetőket alkalmaznia a szerelvények mozgatásához.
Szükség esetén azonban megoldható, hogy az automatikát "leváltsa" egy BKV-alkalmazott. Klados Gusztáv a repülőgépeken használt autopilótához hasonlította a 4-es metróra telepítendő irányító rendszert, amelynek nagyon biztonságosan kell üzemelnie.
Klados megjegyezte: a közelmúltban Szingapúrban járt, ahol ugyanolyan rendszer üzemelteti az Alstom automata szerelvényeit, mint ami a 4-es metróvonalon lesz.
Ott egy évig tesztelték a rendszert, mire jelentős késésekkel átadták. Magyarországon a tesztelésre három hónapot szánnak, az igazgató szerint azért, mert "ennyivel jobbak vagyunk".