A válságban még jobban "imádják" Kínát a hazai cégek
A Kínai Termékek Vásárának elnevezett nagyszabású bemutatkozáson több mint száz kínai cég ezer négyzetméternél nagyobb területen mutatja be kínálatát.
A könnyű- és élelmiszer-ipari, elektronikai és gyógyászati vállalatok ide látogató képviselői és a hasonló profilú magyar társaságok számára üzletember-találkozót szervez az ITD Hungary.
Érdekes, de a globális válság még rá is erősített a korábban is tapasztalható tendenciára: a magyar cégek – a hazai és európai piacok beszűkülése miatt – mind nyitottabbak a kínai export iránt, különösen a technológiai, a tudásintenzív ágazatokban.
2005–08-ban két és félszeresére nőtt a magyar kivitel dollárban számított értéke Kínába, az onnan származó import kevesebb mint a kétszeresére.
Ezzel együtt is tetemes a magyar passzívum – bár a képet árnyalja, hogy a Kínából származó termékek jó részét továbbfeldolgozva exportáljuk (elsősorban Európába).