Az új Astra valamivel nagyobb lett, így belül is tágasabb. Manuális váltóval társított hajtásláncai figyelemreméltó teljesítményt nyújtanak, ugyanakkor a mostani generációhoz képest több mint 12 százalékkal csökkent a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A négy - 70 kilowatt/95 lóerő és 118 kilowatt/160 lóerő közötti teljesítményű - dízel erőforrás, melyek várhatóan az európai eladások majdnem felét fogják kitenni, csekély 4,6 liter/100 kilométer fogyasztással párosulnak.
A benzines motorok átlagfogyasztása 6,1 liter 100 kilométeren. Az Opel méretcsökkentési stratégiáját követve a jelenlegi 1,8 literes aggregátot az új 103 kilowattos/140 lóerős 1,4-es turbó benzinmotor váltja fel, amely majd'' 18 százalékkal javítja az üzemanyag-gazdaságosságot.
Alapfelszereltség a hatfokozatú kéziváltó - az 1,4-es és 1,6-os atmoszférikus benzines, illetve az 1,3-as turbódízel motorokat ötsebességes manuális váltóval társítják. Hatsebességes automatikus váltómű az 1.6-os szívó, az 1.4-es és az 1.6-os turbó, illetve a kétliteres turbódízel motorokhoz rendelhető.
A CDTI turbódízel motorok közül az 1.3, az 1.7 és a kétliteres változatok mind közös nyomócsöves, többszörös befecskendezésűek, 70 kilowatt/95 lóerőtől 118 kilowatt/160 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A részecskeszűrő minden esetben alapfelszereltség. A 2.0 CDTI 118 kilowatt/160 lóerő teljesítményű motor beéri átlagosan 4,9 liter gázolajjal 100 kilométerenként, továbbá széndioxid-kibocsátása is csupán 129 gramm/kilométer. 2010 tavaszától lesznek elérhetők az első ecoFLEX változatok, 109 gramm/km széndioxid-kibocsátással és 4,2 liter/100 kilométer átlagos fogyasztással.
A benzines választék atmoszférikus és turbófeltöltésű 1,4 és 1,6 literes motorokból áll, melyek teljesítménye 74 kilowatt/100 lóerőtől 132 kilowatt/180 lóerőig terjed. A 74kilowatt/100 lóerős alapváltozat mindössze 5,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, széndioxid-kibocsátása pedig 129 gramm/kilométer, így a cég szerint ez a legtakarékosabb benzines kompaktautó a piacon.
Nagyteljesítményű 1,4 literes turbómotorral demonstrálja az Opel elkötelezettségét a széndioxid-kibocsátás redukálására, a motortérfogat egyidejű csökkentése mellett. 103 kilowatt/140 lóerő teljesítménye mellé 200 newtonméteres nyomaték társul, amely 1 850-4 900-as fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. Ez az erőforrás az 1,8 literes (140 le/175 Nm) atmoszférikus motort váltja fel, 15 százalékkal nagyobb nyomatékot és csekély 5,9 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást kínálva, amely közel 18 százalékos javulást jelent.