Cégvilág

Már a kutyatápot is a hiperekben vesszük

Az állateledel-ipar a magyarországi agrárexport húzóágazatává vált

Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az idén alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség. Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem – tájékoztatta lapunkat Szórádi Gyöngyi, a szakmai szövetség, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.

A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág-igazgatója, Szetmár István szerint ugyanakkor a termékek eladásából származó bevétel visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár- és minőségkategóriákat keresik. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett olyan mértékben vissza, mint az olcsóbbaké.

Megtorpant az úgynevezett szakmai csatorna, az állatorvosi rendelőkben lebonyolított forgalom. Az Alpha Pet cég tapasztalatai szerint tovább gyengül a független, szakmai kiskereskedők pozíciója, miután a fogyasztók egyre gyakrabban a heti nagybevásárlás során szerzik be az állateledeleket is.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

élelmiszerpiac agráripar állateledel mezőgazdaság
Kapcsolódó cikkek