Bekebelezné az Unilever a Sara Lee kozmetikai üzletágát - 1.275 milliárd eurós ügylet
Az 1.275 milliárd eurós ügylet még a hatóságok és az európai szakszervezetek jóváhagyására vár. Az egyesülés konkrét lépéseit az Unilever addig nem hozhatja nyilvánosságra, amíg le nem zárulnak az egyeztetési folyamatok az európai szakszervezetekkel, és amíg a vállalat meg nem kapja az illetékes hatóságok engedélyét.
Az ügylet többek között olyan kozmetikai márkák megvásárlását érinti, mint a Sanex, a Radox vagy a Dushdas, amelyek erősítik az Unilever vezető pozícióját a kozmetikumok és dezodorok kategóriájában. A Sara Lee kozmetikai üzletágához tartozó márkák jól kiegészítik az Unilever népszerű szájápolási, tisztítószer és az olyan erős babaápolási termékeit, mint például a Gabi márka.
Az ügyletnek köszönhetően az Unilever márkaportfoliója teljesebbé és differenciáltabbá válik, így a testápolási kategóriában a fogyasztók minden igényét kielégíti majd. „A kozmetikai üzletág stratégiai jelentőségű az Unilever számára.
A Sara Lee márkáit szeretik a fogyasztók. Jól illeszkednek a meglévő termékkínálatunkhoz, és a növekedés lehetőségét biztosíthatják a vállalatunk számára” – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.


