Az olasz "laza" szó nyomán Figónak keresztelt kompakt autó Indiában készül és elsősorban itt, valamint más ázsiai országokban forgalmazzák majd. A gyártó nem árulta el az autó árát, de az AP elemzője szerint a Figo 6-8 000 dollárért kerül majd forgalomba Indiában, így a Tata Nanóval is versenyezhet.
A Figo komoly váltást jelent a Ford számára, hiszen az amerikai autócégek eddig nemigen terjeszkedtek India kicsi, de gyorsan növekvő piacán. Alan Mullaly, a Ford vezére közölte: 20 éven belül a globális autóeladások harmadát az ázsiai országok teszik ki.
Meg nem erősített hírek szerint a Ford megnöveli kínai üzemeinek kapacitását is és elképzelhető, hogy újabb gyárat telepít az ázsiai országba. A Ford a múlt évben jelentette be 500 millió dolláros indiai fejlesztési programját, melynek keretében 250 ezerre emelik az éves motorgyártási kapacitást, valamint megduplázzák a chennai üzem termelését.
A cél: Indiát kisautótermelő és exportáló központtá tenni (ezt a stratégiát sikeresen követte a Hyundai). Indiában az eladott autók háromnegyede kompakt és bár a Ford 1995 óta van jelen az országban, a Figo az első kompakt kategóriás modell, amelyet Indiában forgalmaznak.