Cégvilág

Óránként kétszázzal Bécs és Salzburg között

A Stadler 110 millió euróért szállít luxusvonatokat az osztrák Westbahnnak.

A Stadler Rail Group újabb sikert ért el az emeletes motorvonatok piacán. A svájci központú vasúti járműgyártó csoport szerződést írt alá az ausztriai távolsági személyszállítással foglalkozó Westbahn Management GmbH-val 7 darab hatrészes emeletes intercity motorvonat szállítására 110 millió euró (31 milliárd forint) összértékben. A DOSTO fantázianevű emeletes villamos motorvonatok 2011-től a Bécs és Salzburg közötti intercity forgalomban közlekednek majd.

A Stadler új, elővárosi és intercity közlekedést megcélzó emeletes vonatkoncepciója megoldást nyújt arra a MÁV Zrt. által korában ismertetett elképzelésre is, amely szerint Budapest legnagyobb forgalmú elővárosi vonalainak a személyszállítását a későbbiekben emeletes motorvonatokkal oldanák meg, mutat rá a Stadler közleménye. Az új hatrészes Westbahn motorvonatokat első osztályú berendezésekkel látják el, illetve valamennyi közbenső kocsin büfét alakítanak ki. A teljes egészében akadálymentesített vonat 200 km/h sebességre lesz képes, továbbá modern utasinformációs rendszerrel és fogyatékkal élők számára is alkalmas mellékhelyiségekkel is rendelkezni fog.

A könnyűszerkezetes alumíniumkonstrukciónak köszönhetően a DOSTO vonatok a hagyományos emeletes járműveknél sokkal könnyebbek lesznek, amely dinamikus gyorsulást és alacsonyabb üzemeltetési költségeket tesz lehetővé az üzemeltető számára. A Westbahn tervei szerint minden vonaton 6 utaskísérő is az utasok rendelkezésére áll majd.

A Westbahn-nal kötött szerződés már a második megbízás, amelyet a Stadler az emeletes motorvonatok piacán nyer el. Az első megbízást a társaság a Svájci Szövetségi Vasúttársaságtól (SBB) kapta egy évvel ezelőtt 50 db emeletes DOSTO motorvonat gyártására 1 milliárd svájci frank (180 milliárd forint) értékben.

Az SBB projekt a terveknek megfelelően halad, a Stadler múlt héten csütörtökön ünnepelte az első vonat alumínium kocsiszekrényének elkészülését. Ennek a két megbízásnak köszönhetően a Stadler belépett mind az elővárosi-, mind az intercity emeletes motorvonatok piacára, amelynek eredményeképpen a Csoport az altenrhein-i üzemét, mintegy 30 millió svájci frankos (5,4 milliárd forint) beruházással az emeletes vonatok kompetenciaközpontjává alakította át. A szállítási ütemezés szerint a Stadler az első DOSTO vonatot 2010. június 4-én szállítja le az SBB részére.

A Stadler Rail csoport

A vasúti járművek felhasználó-specifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Csoport Svájcban, (Altenrhein, Bussnang és Winterthur), Németországban (Berlin-Pankow és Velten), Lengyelországban, (Siedlce), Magyarországon (Budapest, Pusztaszabolcs és Szolnok) és Algériában (Algír) van jelen. A Csoport összesen több mint 2.400 alkalmazottat foglalkoztat. A Csoport járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW csuklós motorvonat (489 db), a RS1 Regio-Shuttle (402 db) a MÁV részére is szállított FLIRT (515 db) elnevezésű villamos motorvonat, a DOSTO emeletes villamos motorvonat, továbbá a Variobahn (255 értékesített villamos) és a Tango (90 értékesített villamos) fantázianevű városi villamos járművek. A Stadler személyszállító vasúti kocsikat és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán.

Tango Stadler SBB Dosto MÁV
Kapcsolódó cikkek