A gyorsan növekvő kínai belső, illetve az Ázsián belül bővülő légi forgalom már most formálódó kínai légitömörüléseket eredményez. Hiába nyitotta meg a hatalmas országban gyárát az Airbus, előbb-utóbb saját kínai iparág is lesz ezen a téren is, akárcsak más ágazatokban. Oroszországban két-három nagy gyártó működik, ezeket a kormány központosította, egyelőre a Szuhoj a legnépszerűbb külföldön.
Magill rögtön bedobta a két mágikus és sokat sejtető számot: 29 ezer darab és 3,2 ezer milliárd dollár. A Boeing legfrissebb kutatásai szerint ennyi Boeing új és régi repülőgépre lesz szükség 2028-ban az addigra ismét jelentősen és tartósan növekvő légi forgalom miatt, és ennyi lesz az értékük. Ez azt jelenti, hogy 16 800 új gépet kell gyártani, és 12 200-at kell lecserélni. Európában 7300 új repülőgép kell, ezek túlnyomó része keskeny törzsű lesz, a Boeing szerint a kontinens gazdasága 2012–2013-ra áll helyre.
A Boeing-főnök lapunknak kifejtette: azt tapasztalja, hogy a most még válsággal küszködő légitársaságok többféle módon hajtják végre a kapacitáscsökkentést: kevesebb járatot indítanak egy adott útvonalon, átmenetileg parkoltatják flottájuk egy részét, eladnak a régi gépeikből, illetve a leggyakoribb, hogy elhalasztják a megrendeléseket.
A Boeing termékstratégiája igazodni igyekszik mindehhez. A következő két évtizedre tervezett értékesítési bevétel nagyobb részét az úgynevezett széthúzott széles törzsű gépek eladásától reméli, beiktatva egy köztes kapacitású típust a 200 és a 400 férőhelyesek közé.
Robert Nutall, a repülőgépmotorokat is gyártó Rolls-Royce alelnöke szerint érdemes megcélozni a 150 személyes gépek piacát és folytatni az üzemanyag-felhasználás csökkentésére tett erőfeszítéseket. A jövőben ezek a szempontok döntőek lehetnek, hiszen az olcsóbb üzemeltetés kulcsfontosságú a légitársaságok szemében. A társaságnál elővették a turbópropelleres motortípusokat, már most kettőzött erővel végzik korszerűsítésüket. Méréseik szerint 2018–2020-ra egy olyan típust tudnak szolgálatba állítani, amely 20-25 százalékos megtakarítást hoz a mostani, hagyományos repülőgépmotorokhoz képest.
A gép tervezéséért, végső szakmai jóváhagyásáért, a marketingért és az értékesítésért a tulajdonos Cessna a felelős. A kínai cégre az anyagbeszerzés, az elemek gyártása és öszszeszerelése, valamint a próbarepülés hárul.
A gép tervezéséért, végső szakmai jóváhagyásáért, a marketingért és az értékesítésért a tulajdonos Cessna a felelős. A kínai cégre az anyagbeszerzés, az elemek gyártása és öszszeszerelése, valamint a próbarepülés hárul. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.