Cégvilág

Pannon, Vodafone, T-Mobile - Mégsem korlátlan az internet

A 2008. szeptember 1-je óta hatályos jogszabályi környezetben a GVH a mobilszektor mindhárom szereplője ellen indított már eljárást.

Az egyes vizsgálatok tárgyát a mobilszolgáltatók korlátlan mobilinternetes csomagjai képezték, konkrétan az, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül-e, ha a fogyasztóknak korlátlan mobilinternet-csomagokat ígérnek, azonban a szolgáltatást intenzív használat esetén korlátozzák.


A Vodafone esetében egy általános szerződési feltétel módosításának következményeként a fogyasztóknak nemcsak a korábban „extrémként” definiált használat vált szankcionálttá, hanem az 5 GB adatforgalom feletti használat esetében erre egyébként is (azaz fájlcserélő használata nélkül) sor kerülhetett.

A versenyhivatal megállapította, hogy a Vodafone-nak a fogyasztókat megcélzó tájékoztatási gyakorlatát illetően fokozott gondosságot kellett volna tanúsítania, tekintettel arra, hogy az általa korábban alkalmazott szerződési feltételrendszerben lényeges módosítást hajtott végre. A szerint tisztességtelen, ha a kommunikációs eszközökben a vállalkozás intenzív internetezésre biztatja a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő fogyasztói magatartást tanúsító fogyasztót a vállalkozás az adatforgalom lassításával szankcionálja.

Az adatforgalom alakulása, mennyisége nem tekinthető olyan körülménynek, amely önmagában alapos ok lenne a lassításra egy korlátlan internetezésre, intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén. Így azon kommunikációs eszközök, amelyek nem adtak valós tájékoztatást a fentiekről, jogsértőnek minősültek.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Vodafone T-Mobile ÁSZF mobilinternet bírság Pannon
Kapcsolódó cikkek