A diszkont-légitársaságoktól „lopna” ötleteket a Lufthansa. A Die Welt német napilap cikke szerint Európa vezető lé-gicége egyebek mellett a széksorok közötti távolság csökkentését tervezi; ennek az lenne a célja, hogy növelni tudják az egy járatra jutó utasok számát. Egyben azt is fontolgatják, hogy keskenyítik az ülések háttámláját. Emellett változtatásokat terveznek a fedélzeti étkeztetésben is, hogy pontosan mit, nem közölték az újsággal. A diszkont modell elemeit az európai járatokon tervezik bevezetni. A Lufthansa „ túl drága” – hangzik az érvelés –, ez morzsolja a légitársaság piaci részesedését. „Öt éven belül meg kell állítani a visszaesést, és vissza kell hódítani az elveszett piacok egy részét” – mondta Christoph Franz utasforgalmi igazgató.
Ez év első kilenc hónapjában a Lufthansa utasforgalma éves összehasonlításban 3,9 százalékkal, 41,9 millió főre csökkent. Nagyobb visszaesés csak azért nem következett be, mert időközben felvásárolták az Austrian Airlinest és a British Midlands Airwayst. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.