BUX 42,980.64
-1.26%
BUMIX 3,812.78
-0.04%
CETOP20 1,817.1
-2.13%
OTP 8,990
-2.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+2.80%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,400
+0.87%
0.00%
ANY 1,555
-0.32%
RABA 1,140
+1.33%
-1.44%
0.00%
-1.33%
0.00%
-0.66%
-2.81%
+0.26%
0.00%
+0.31%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,862
-1.85%
-2.05%
ALTEO 3,000
-0.66%
-3.33%
-0.56%
0.00%
+2.63%
-1.19%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+0.76%
+0.41%
-3.25%
0.00%
+0.37%
NUTEX 11.25
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
+1.42%
NAP 1,230
+2.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A nők vasalót, porszívót vesznek, a férfiak TV-t

Erőteljes munkamegosztás látszik kibontakozni a vásárlások döntési folyamataiban. Egyes kérdésekben a nők hoznak ítéletet, más területeken a férfiak, hiszen mindkét nem tagjai különböző témákban számítanak „szakértőnek”. A nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, s amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót.

A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak.

Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok – ezek a legfontosabb megállapításai annak az online fókuszcsoportos módszernek, amit októberben tesztelt Magyarországon a Gemius, s az Ipsos a Samsunggal és a Kirowskival közösen. A kutatás érdekes eredményekkel szolgált arra vonatkozóan, miként hoznak vásárlási döntéseket a fogyasztók a műszaki cikkek beszerzésekor.

Eszerint a nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, és amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót. Másrészről a férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak. Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok.

Több résztvevőtől hallhattuk, hogy sok esetben a döntés túl komplikált, ezért szívesen fordulnak tanácsért ismerősökhöz, rokonokhoz, vagy a bolti eladókhoz. Persze voltak olyanok is, akik egyértelműen beismerték, hogy csak a saját ízlésükben és ítélőképességükben bíznak – sőt, szívesen segítenek másoknak is.

Az internetet használók számára kiváló információforrásként említették meg a világhálót, főként azért, mert megoszthatják egymással a jó és rossz tapasztalatokat a felhasználók. Sokan felvetették fontos szempontként a készülékek várható szervizelhetőségét, vagy a márkához való ragaszkodást is. A fókuszcsoportos interjúból természetesen az is kiderült, hogy vannak, akik egyszerűen beleszeretnek egy termékbe és mindenáron megszerzik azt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek