A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak.
Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok – ezek a legfontosabb megállapításai annak az online fókuszcsoportos módszernek, amit októberben tesztelt Magyarországon a Gemius, s az Ipsos a Samsunggal és a Kirowskival közösen. A kutatás érdekes eredményekkel szolgált arra vonatkozóan, miként hoznak vásárlási döntéseket a fogyasztók a műszaki cikkek beszerzésekor.
Eszerint a nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, és amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót. Másrészről a férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak. Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok.
Több résztvevőtől hallhattuk, hogy sok esetben a döntés túl komplikált, ezért szívesen fordulnak tanácsért ismerősökhöz, rokonokhoz, vagy a bolti eladókhoz. Persze voltak olyanok is, akik egyértelműen beismerték, hogy csak a saját ízlésükben és ítélőképességükben bíznak – sőt, szívesen segítenek másoknak is.
Az internetet használók számára kiváló információforrásként említették meg a világhálót, főként azért, mert megoszthatják egymással a jó és rossz tapasztalatokat a felhasználók. Sokan felvetették fontos szempontként a készülékek várható szervizelhetőségét, vagy a márkához való ragaszkodást is. A fókuszcsoportos interjúból természetesen az is kiderült, hogy vannak, akik egyszerűen beleszeretnek egy termékbe és mindenáron megszerzik azt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.