A férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak.
Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok – ezek a legfontosabb megállapításai annak az online fókuszcsoportos módszernek, amit októberben tesztelt Magyarországon a Gemius, s az Ipsos a Samsunggal és a Kirowskival közösen. A kutatás érdekes eredményekkel szolgált arra vonatkozóan, miként hoznak vásárlási döntéseket a fogyasztók a műszaki cikkek beszerzésekor.
Eszerint a nők a termékek kiválasztásánál sok esetben elsősorban a dizájnra fókuszálnak, és amennyiben ez a tulajdonság az elsődleges döntő tényező, a nők mondják ki a végső szót. Másrészről a férfiak a műszaki adatok mérlegelése és a különböző típusok tudásának számszaki összevetése esetén kerülhetnek döntő pozícióba. A résztvevők válaszai alapján a háztartásokban jellemzően vasalót, porszívót vagy mosógépet inkább a nők vesznek, TV-t vagy hi-fi-t pedig a férfiak. Érdekes eredmény azonban, hogy az árról közösen döntenek a párok.
Több résztvevőtől hallhattuk, hogy sok esetben a döntés túl komplikált, ezért szívesen fordulnak tanácsért ismerősökhöz, rokonokhoz, vagy a bolti eladókhoz. Persze voltak olyanok is, akik egyértelműen beismerték, hogy csak a saját ízlésükben és ítélőképességükben bíznak – sőt, szívesen segítenek másoknak is.
Az internetet használók számára kiváló információforrásként említették meg a világhálót, főként azért, mert megoszthatják egymással a jó és rossz tapasztalatokat a felhasználók. Sokan felvetették fontos szempontként a készülékek várható szervizelhetőségét, vagy a márkához való ragaszkodást is. A fókuszcsoportos interjúból természetesen az is kiderült, hogy vannak, akik egyszerűen beleszeretnek egy termékbe és mindenáron megszerzik azt.