A Daimler bejelentése szerint a Fuzo Kamaz Trukcs Rus Japánból hoz be kisteherautó alkatrészeket, amelyeket Oroszországban szerelnek össze a következő év első negyedétől. A másik vegyesvállalat, a Mercedes-Benz Trucks Vostok pedig a második negyedévtől kezdi meg nehézteherautók gyártását.
A Mercedes-Benz teherautó üzletágának vezetője az együttműködés kapcsán úgy fogalmazott: a Kamaz kiterjedt forgalmazói hálózattal rendelkezik és ezzel a Daimler sikeresen terjeszkedhet egy olyan régióban, amely gyors növekedést ígér a válság végeztével.
Mind a Kamaz, mind a Daimler 4,1 milliárd eurót fektet az üzletbe, amelyért 50-50 százalékos részesedést szereznek a közös vállalatokban. A Daimler a múlt évben vásárolta meg a Kamaz 10 százalékát és a Bloomberg információi szerint jelenleg további 15 százalékos részesedés vételéről tárgyal.
Az állami tulajdonban lévő Kamaz teherautógyárnak már februárban 4,5 milliárdos garantált hitelre volt szüksége. Idén augusztusban felmerült, hogy a Kamazt az orosz kormány összevonná a szintén komoly anyagi gondokkal küzdő AvtoVAZ-zal. A Kamaz 2009 januárja és júniusa között 60 millió dolláros veszteséget könyvelt el. A világ tizenegyedik legnagyobb teherautógyára az év eleje óta többször leállította a termelést az alacsonyabb keresletre válaszul.