Ennek a szolgáltatói szegmensnek jót tesz a válság, a költségcsökkentésbe hajszolt vállalatok szívesen választják ezt a formát. Az amerikai Gartner piackutató legutóbbi elemzése szerint négy év múlva a globális piac mérete már elérheti a 16 milliárd dollárt is.
Ahhoz azonban, hogy megérje a szolgáltatónak, tömegigényt kell generálnia – mondja Rékasi Tibor, az IQSYS Zrt. ügyvezető igazgatója. Hozzáteszi: ezt a piacot éppen ezért ma még inkább a gyártók és szolgáltatók dinamizálják. Meggyőző érveket sorakoztatnak fel az ügyfél vélt és valós előnyei mellett. Az egyik legfőbb érv: a szolgáltatás lehetőséget ad a cégeknek arra, hogy rövid távon csökkentsék IT-költéseik egy részét.
Összehasonlításként általában a projektalapú beruházásokat veszik. Egy ilyen modell alapján történő informatikai beruházásba már az elején, de még bizonytalan kilátásokkal jelentős összegeket kell befektetni. Az SaaS-ben az ügyfél a szerint fizet, ahogy használja a szoftvereket, alkalmazásokat, a szerződésekben a szolgáltatások minősége is szabályozott – hangsúlyozza Rékasi Tibor.
Úgy véli, elsősorban a közepes és kisvállalatoknak éri meg SaaS-t alkalmazni, főként azért, mert az ilyen méretű cégeknek nincs komoly IT-szakértői forrása, aki a házon belüli üzemeltetést le tudja bonyolítani.