Cégvilág

Pörög a Hyundai Európában

A Hyundai eladásai kilencedik hónapja növekednek Európában, felülmúlva a piac átlagos teljesítményét, derült ki az ACEA által nyilvánosságra hozott értékesítési adatokból.

Októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést regisztrálhatott a Hyundai. Az idei évben eddig 287 381 gépkocsit értékesített a Hyundai, azaz 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen időszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. 

A Hyundai az egész év folyamán növelni tudta piaci részesedését. Október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak a vállalat, ami számottevő gyarapodás a 2008 októberében mért 1,8 százalékhoz képest.

Idén eddig a Hyundai kisautói voltak a legnépszerűbbek. Az i10 eladásai megkétszereződtek 2008 első tíz hónapjához képest, az idei mérleg eddig valamivel 92 000 darab fölött áll. A szalonokban az első negyedévben megjelent, új i20 eközben kulcsszerepet vállalt a B-szegmens forgalmának javításában, ahol az idei növekedés 28 százalékra tehető.

Az Európában gyártott i30 is sikeresnek bizonyult, a darabszámok 40 százalékkal haladták meg a 2008 január-október közötti eladásokat; a kombi (cw) és ferdehátú modellekből összesen több mint 77 000 darab talált gazdára.

ferdehátú kombi ACEA i20 i10 Hyundai
Kapcsolódó cikkek