BUX 42,040.27
+1.37%
BUMIX 3,936.45
+0.95%
CETOP20 1,970.31
0.00%
OTP 10,075
-2.09%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.42%
0.00%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.85%
+6.85%
0.00%
OPUS 189.2
+2.83%
+6.67%
-0.25%
0.00%
+2.26%
OTT1 149.2
0.00%
+1.01%
MOL 2,720
+0.15%
+1.28%
ALTEO 2,400
+2.13%
0.00%
-0.20%
EHEP 1,690
+11.55%
0.00%
-0.90%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.86%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.42%
0.00%
0.00%
+7.14%
+3.44%
NUTEX 12.05
-0.41%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.55%
NAP 1,180
+0.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jövőre csökkenhet az európai autópiac

Jövőre az idei 1,3 után újabb 6,1 százalékkal esik az újautó-értékesítés Európában, és a válság előtti szintet is csak 2014-ben éri el az eladások száma – állítja a Calyon Bank elemzésében. Az ágazat világszinten 2,5 százalékos bővüléssel számolhat, hiszen az Egyesült Államokban, Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában már az eladások növekedésére lehet számítani. Európában a 2007-es csúcs után a tavalyi értékesítések 7,8 százalékos visszaesést jelentettek. A visszaesés az európai kormányok roncsprémiumprogramjai nélkül az idén a fent leírt 1,3 százaléknál lényegesen nagyobb lett volna, ám az autógyárakat felszínen tartó kormányzati keresletnövelő programok jövőre visszaütnek.

A roncsprémium miatti viszszaesés jövőre a német piacon lehet a legerőteljesebb, hiszen ott volt Európa legnagyobb összegű és legkoncentráltabb támogatása. A német kormány 5 milliárd eurót áldozott arra, hogy autónként 2500 euróval támogassa az új gépjárművek vásárlását. A Calyon számításai szerint az ottani piacon az idén gazdára találó 3,9 millió autóból legalább egymillió eladása köszönhető a roncsprémiumnak. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek