Cégvilág

Újabb pengeváltás Ferihegyen - Sztrájk mindenáron?

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezete (LESZ) mai közleményében azt állítja, hogy a Budapest Airport (BA) német sztrájktörőket hív és ezzel törvényszegésre készül, hiszen Ferihegyen továbbra is tart a sztrájkkészültség.

Egy héttel a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) által a tárgyalásos megegyezésre szabott határidő előtt jelentette be a Budapest Airport (BA), hogy német utasbiztonsági ellenőröket fogad fel a karácsonyi időszakra – a szakszervezet álláspontja szerint törvénytelenül.  A BA vezetősége körlevélben tudatta a dolgozókkal, hogy a decemberben várható megnövekedett utasforgalomra tekintettel Németországból hív utasbiztonsági ellenőröket a következő hetekre. A LESZ álláspontja szerint ez törvényszegés, mivel a reptéren – többek között a magyar utasbiztonsági ellenőrök követelései miatt hivatalosan ma is sztrájkhelyzet van, ráadásul napok múlva ér véget a megegyezésre szabott határidő.

A szakszervezet szerint az is leleplezi a cégvezetés szándékait, hogy a nyári csúcsforgalom idején, amikor a dolgozóktól több száz rendkívüli túlórát követeltek meg az állandó munkaerőhiány miatt, meg sem fordult a fejükben segéderő felvétele. Ráadásul egy német munkavállaló bére többszöröse magyar kollégájának. A német kontingens fizetéséből a reptéren dolgozók évek óta gyülemlő problémáinak java része megoldható lenne.

A LESZ álláspontja szerint "a milliárdos állami megrendeléseket is elnyerő Hochtief csoport tagvállalata, a Budapest Airport, újabb nyílt törvénysértés árán igyekszik leverni az egyre valószínűbb sztrájkot, megfélemlíteni a munkavállalókat".

A fele sem igaz a közleményben foglaltaknak – reagált a Világgazdaság Online-nak Hardy Mihály, aki szerint nem lehet sztrájktörőkről beszélni. A Budapest Aiport kommunikációs igazgatója szerint a LESZ állításai egymásnak is ellent mondanak. A szakszervezet egyrészt nehezményezi, hogy a nyári csúcsforgalom idején túlóráztak a dolgozók és nem vettek fel új munkatársakat, másrészt kifogásolja, hogy most német munkavállalókkal oldanák meg a karácsonyi csúcsforgalmat. Hozzátette: az Európai Unióban érvényes jogszabályok teszik lehetővé a külföldi munkavállalók alkalmazását és "nem lehet a LESZ kedvéért megszűntetni az EU-t".

Hardy Mihály leszögezte: a LESZ-nek be kellene bizonyítania, hogy az alkalmazásra kerülő német dolgozók bére többszöröse a magyarokénak, annál is inkább, mert ezeket a fizetéseket egyelőre ő maga sem ismeri. A BA munkatársa hozzátette: a LESZ csak a sajtóban fenyegetőzik a határidő lejártával, ugyanakkor erről az állítólag határidőről hivatalosan még nem értesítette a Budapest Airportot. Hardy Mihály szerint felmerül a kérdés, hogy a szakszervezet valóban folytatni akarja-e az egyébként jelenleg is folyamatban lévő tárgyalásokat vagy mindenáron sztrájkolni akar.

sztrájk Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet Ferihegy LESZ Budapest Airport
Kapcsolódó cikkek