A kávézólánc, amely megháromszorozta profitját
Egy évvel korábban csak 64,3 millió dollárra rúgott a profit. A cég az elmúlt évben jelentős önköltségcsökkentést hajtott végre és vevőket is sikerült visszahódítania a belföldi piacon.
A Starbucks teljes árbevétele 2009 negyedik negyedében 2,7 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi azonos időszakban feljegyzett 2,6 milliárd dollárról. Az egy évvel korábban is működő üzletek eladásai 4 százalékkal növekedtek, két év után először következett be javulás.
Az eredmények meghaladták a piaci várakozásokat - írja a BBC. A cég több ezer munkahelyet szüntetett meg és több száz gyengén teljesítő üzletet zárt be az utóbbi két évben a takarékosság jegyében. Ugyanakkor új, olcsóbb kávéfélék forgalmazásába kezdett az ügyfelek visszanyerésére.


