BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éjjel-nappal a tévét bámuljuk, mégis töredezik a piac

Az internet térnyerése ellenére egyre több időt töltenek televíziózással a magyarok, azonban a piac az új adók megjelenésével mindinkább darabolódik, az átrendeződéstől pedig leginkább a nagy kereskedelmi csatornák szenvednek – nagyjából így foglalhatók össze egy mondatban a magyarországi televíziós piac főbb trendjei 2009-et tekintve.

Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója tegnapi piacelemző sajtótájékoztatóján elmondta: a televíziózás Magyarországon még mindig a legnépszerűbb szabadidős tevékenység, olyannyira, hogy egy kutatás szerint nemzetközi összehasonlításban csak a hagyományosan sokat tévéző egyesült államokbeli, valamint szerbiai lakosság előz meg bennünket e tekintetben.

A tévénézésre szánt napi idő az elmúlt években folyamatosan nőtt – még az új technológiákat, az internetet és a mobileszközöket leginkább használó fiatalok körében is –, tavaly az összlakosságra vetítve elérte a 265 percet (2007-ben 259 perc volt).

A növekvő televízióhasználat mellett a tévés piac meghatározó hazai (és egyben nemzetközi) trendje a fragmentáció, vagyis hogy mind több csatorna jelenik meg a piacon és verseng a nézőkért. „A magyar nyelvű csatornák száma 1998-ban, az RTL Klub indulásakor 17 volt, 2009 végére 83-ra növekedett” – érzékeltette a kutatási igazgató.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.