Rekordot döntött a GM
detroiti óriás 1,8 millió autót értékesített Kínában, a 67 százalékos növekedés elsősorban az autóvásárláshoz nyújtott adócsökkentésnek és kedvezménynek köszönhető. Jelenleg novemberig állnak rendelkezésre adatok a kínai autóeladásokról, eszerint az ázsiai országban két hónapot kivéve mindvégig több gépkocsi talált gazdára, mint az Egyesült Államokban.
A decemberi adatok még nem elérhetőek, de a tendenciát jelzi, hogy az év utolsó hónapjában a GM 96,6 százalékkal több autót értékesített, mint az előző év azonos időszakában. A GM China elnöke, Kevin Wale az AP által idézett nyilatkozatban leszögezte, hogy az autógyár további fejlődésre számít 2010-ben, bár a növekedés tempója vélhetően lassabb lesz.
2009-ben Kína autóipara minden eddiginél gyorsabban nőtt, a kibocsátás már novemberben elérte a 12 millió darabot, 90 különböző típust gyárt. Kína már korábban megelőzte a válság miatt visszaesett amerikai autóipart és jelenleg Japán után a második helyen áll a világon.
A fejlődési potenciált tekintve az iparág perspektívái messze meghaladják a fejlett országok lehetőségeit: a világ legnépesebb országában még ma is csak 30 gépkocsi jut 1000 lakosra, míg az Egyesült Államokban és az EU-ban 400-500, azaz ott a piac nagyjából telített. Becslések szerint 2015-ben Kína útjain már 100 millió autó fut majd.

