BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Romániába tart a MÁV

Külföldre kacsingat a MÁV-Start Zrt., az osztrák ÖBB-vel stratégiai együttműködésre, Romániában és más szomszédos piacokon pedig terjeszkedésre készül. Igyekezetében az is erősíti, hogy január 1-jén megnyílt a nemzetközi vasúti személyszállítási piac, vagyis előbb-utóbb megjelenhetnek a magyar síneken az ÖBB, a Deutsche Bahn vagy a francia SNCF vonatai is.

A hazai hatóságoknak mostantól meg kell adni a külföldi személyszállító vasúttársaság által kért magyarországi járatengedélyt akkor is, ha azok egynél több itteni megállásra, azaz kabotázsra készülnek.

A kabotázzsal a külföldiek úgy vesznek el bevételt a hazai közszolgáltató társaságoktól, hogy közben a személyszállítás költségeinek egy része a magyar államnál és a közszolgáltató társaságoknál is megjelenik. Erre hivatkozva azonban a hatóság korlátozhatja majd a kabotázst.

Például: „A külföldit a Starttal való együttműködésre kérheti, számára korlátozhatja, de meg is tagadhatja a piacra lépését” – tudtuk meg Antali Károly kormánybiztostól. Kozák Tamás, a MÁV-Start vezérigazgatója szerint ugyanakkor nem kell túlzottan félni, hiszen a piacnyitást nem a hazai viszonyokra, hanem a nagy sebességű vonalakra találták ki.

Nem aggódik a verseny miatt Székely Csaba, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója sem.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.