Cégvilág

Spórolnak a cégtelefonon

Megtizedeli a válság a hazai telefonszolgáltatók üzleti előfizetőktől származó bevételét. Az évi 250 milliárd forintot is meghaladó céges távközlési piac az elmúlt egy évben milliárdokkal zsugorodott, részben az időközben bekövetkezett csődök miatt, részben azért, mert a vállalatok a válság kirobbanása óta a telefonköltségeikre is jobban odafigyelnek.

A főként a vezetékes telefonok piacát érintette, ahol a visszaesés két számjegyű volt, de a mobilszolgáltatók is megérzik a nehéz időket.

A vállalatok többsége a szolgáltatói szerződések újratárgyalásával is igyekszik lefaragni a kiadásaiból, és szigorúbb kontroll alá helyezi a mobiltelefonok céges és magánjellegű használatának szétválasztását.

A szolgáltatók pedig az üzleti ügyfelek megtartása érdekében a széles sávú internetet is magában foglaló többes csomagokat alakítanak ki, ezeket szerencsés esetben mobillal is megfejelhetik.

Magyarország legnagyobb vállalkozásánál, a Molnál a mobil-előfizetések száma már meghaladja a vonalasakét, de a biztonsági és a költségelőnyök miatt a jövőben is megtartják a vezetékes telefonokat. A cégcsoportnak nagy kihívást jelent az adatroamingdíjak kontrollálása, ugyanis a vezetők és a beosztottak egy része sokat utazik.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

telefonszolgáltatók előfizetők cégtelefon
Kapcsolódó cikkek