A Toyota ma jelentette be, hogy leállítja a Camry és hét más modell eladását az Egyesült Államokban. A döntésre azután került sor, hogy a cég a gázpedál hibája miatt milliós visszahívást kezdeményezett a tengerentúlon. A nyolc érintett típus teszi ki a Toyota éves amerikai eladásainak 57 százalékát. A cég az eladás mellett a kérdéses autók gyártását is leállította.
A Sankei Shimbun megfogalmazása szerint a Toyota megítélése romokban hever és elkerülhetetlen, hogy ez más japán cégeket is rosszul érintsen. A Tokyo Shimbun pedig úgy látja, hogy a Toyota diszkreditálása tönkreteheti a japán cégek hírnevét, amely a magas minőségen és a megbízhatóságon alapul.
A New York Times szerint az elemzők egy része már korábban figyelmeztetett arra, hogy a Toyota gyors terjeszkedése túlnövi a cég kapacitásait. Erre Akio Toyoda elnök is felhívta a figyelmet, megígérve, hogy az autógyár ismét a minőségi kiszolgálást helyezi előtérbe a növekedéssel szemben.
A Fourin globális autóipari elemző cég szakértője a lapnak elmondta: nem lepődtek meg a hatalmas visszahíváson, legfeljebb azon, hogy ennek végrehajtása ilyen hosszú ideig tartott a Toyotánál. A Japan Advanced Research munkatársa pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a Toyota a költségcsökkentés érdekében az alkatrészeken is takarékoskodott. Mivel számos modellben ugyanazokat a berendezéseket építették be, egyetlen hiba milliós visszahívást generálhat.