Ázsiában száguld a Goodyear
Bár Európában és az amerikai kontinensen gyengébb teljesítményt mutatott a cég, az ázsiai piac jelentős növekedése ellensúlyozta ezt és ezzel az amerikai abroncsgyártó 8 százalékos volumen növekedésről számolt be a negyedik negyedévben – jelenti az AP.
Míg Észak-Amerikában az értékesítés 7 százalékkal csökkent, addig az ázsiai országokban 36 százalékkal több Goodyear termék talált gazdára 2009 utolsó három hónapjában. A 4,4 milliárd dolláros értékesítési forgalom mellett a vállalat 107 millió dolláros profitot termelt.
Az előző év azonos időszakát még 330 millió dolláros mínuszban zárta a cég. Az elemzők részvényenként 2 centes veszteségre számítottak, ehhez képest a Goodyear 14 centes nyereséget termelt papíronként. A jó eredményhez hozzájárult az alacsonyabb nyersanyag költség, valamint a létszámleépítés: a Goodyear 5 700 főt bocsátott el a tavalyi évben.
A teljes 2009-es évben a Goodyear 375 millió dollárt veszített.


