BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Közel ötödével csökkent a Zwack adózás előtti eredménye

A Zwack adózás előtti eredménye a cég várakozásainak megfelelően 19,1 százalékkal csökkent a 2009-2010-es üzleti év tavaly december végéig tartó első három negyedében, az előző év azonos időszakához képest.

A társaság - a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn közzétett gyorsjelentése szerint - 20,620 milliárd forint árbevételt ért el üzleti évének első három negyedévében, ami 12,9 százalékkal maradt el az előző év hasonló időszakától.

A cég nettó értékesítése 12,802 milliárd forint volt, amely 14,8 százalékkal maradt el a bázistól. Az export árbevétel 1,014 milliárd forintot tett ki, 13,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi exportteljesítmény. Az árbevétel csökkenés teljes egészében az amerikai értékesítésből származott, ahol a Zwack likőr felfutása az első kiszállítás után lényegesen lassabb volt a tervezettnél. Az olasz, a román és a szlovák piac volumenében csökkent, amelyet azonban az euró erősödése ellensúlyozott, míg a német piac volumenében is növekedett.

A belföldi értékesítésen belül a saját termelésű termékek forgalma 14,3 százalékkal csökkent. A prémium termékek forgalma is körülbelül ilyen mértékben zsugorodott, a kommersz termékeknél viszont csaknem 20 százalékos volt a visszaesés, míg a középáras termékek árbevétel csökkenése tíz százalék alatti volt.

A Zwack közlése alapján a harmadik negyedévben enyhe javulás volt tapasztalható a prémium termékek árbevételének alakulásában. Ennél jelentősebben sikerült mérsékelni a prémium termékek volumenének visszaesését, azonban ezt csak a fajlagos értékesítési árak csökkentésével lehetett elérni - emelte ki a vállalat jelentése. A kommersz termékek esetében a normál fogyasztás csökkenés mellett a fekete-piac növekedése hatott negatívan a legális szereplők értékesítési volumenére.

A forgalmazott termékek árbevétele 17,7 százalékkal csökkent. Ezen termékkörön belül a Diageo márkák az átlaggal megegyezően, az egyéb import termékek forgalma közel 25 százalékkal, míg a bor portfolió 14 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

A harmadik negyedév önmagában 14,4 százalékos nettó árbevétel visszaesést hozott. Ez rosszabb ugyan a negyedévre prognosztizált 10 százalék alatti csökkenésnél, de jelentős javulás a második negyedéves 28 százalékos csökkenéshez képest. A társaság beszámolójában úgy vélte, ennek ellenére a teljes üzleti évre várt 3 milliárd forintos adózás előtti eredmény továbbra is reális célkitűzés.

Beruházásra eddig 481 millió forintot költött a Zwack Unicum Nyrt. az első három negyedév során. Ennek negyedrészét adják a termékfejlesztésekkel kapcsolatos illetve egyéb marketing jellegű beruházások. Több mint 100 millió forintot fordított a társaság energia-hatékonyság javító beruházásokra, míg a fennmaradó invesztíciók alapvetően pótló illetve infrastrukturális jellegűek voltak és a terveknek megfelelően alakultak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek