"Nem tetszik nekünk az Amazon stratégiája, ami szerint minden könyvet 9,99 dollárért értékesít. Ez csökkenti a könyvek értékét. Készen állunk arra, hogy újratárgyaljuk a megállapodást" – fogalamzott Rupert Murdoch.
Az általa irányított News Corp. konszernhez többek között a HarperCollins könyvkiadó is tartozik. A Reuters megfogalmazása szerint, ha valóban emelik a Murdoch cége által kiadott könyvek árát, az súlyos csapás lehet az Amazon számára. Elsőként a MacMillan közölte, hogy nem hajlandó 9,99 dolláros áron az Amazonon forgalmazni saját könyveit és már kialkudta a maga számára a 13-15 dolláros árat. A jelek szerint a kiadó akciója más cégeket is ebbe az irányba lökhet.
A piacvezető internetes kereskedőt emellett az Apple is fenyegeti. Steve Jobs cége az iPadhez letölthető könyvek esetében a kiadókra bízza az ár meghatározását, a maga számára pedig minden esetben 30 százalékos részesedést von le.