A Kosár magazin munkatársai azonos feltételekkel (indulási és célpont, napszak) telefonon rendeltek egy-egy taxit, és mindent megfigyeltek. Már a diszpécser munkáját is értékelték: mennyire célratörőek a kérdései, mennyi időre ígéri a kiállást, és hogy az ígéret teljesül-e végül.
Út közben górcső alá vették az autók felszereltségét, komfortját, tisztaságát, az utastájékoztatást. Értékelték a sofőrök tevékenységét: a találékonyságot éppúgy, mint a kulturáltságot és a közlekedési szabályok betartását. A legtöbbet az nyomta a latban, hogy melyik taxis tudta a megtett kilométerek, eltelt percek és a fuvardíj hármasságából kihozni az utas számára legkedvezőbb megoldást.
Bebizonyosodott, hogy nem minden a kedvezőbb kilométerdíj, főként, ha az utas többnyire nincs is tisztában a „várakozási díj” nevű tarifaelem pontos jelentésével. Az sem biztos, hogy a legrövidebb úthoz tartozik a legrövidebb menetidő, ha a sofőr (vagy utasa) nagyon ismeri a várost. A Kosár magazin cikke végre ebben is objektív tájékoztatással szolgál.
Kritikus pontja volt a tesztnek, hogy a kártyás fizetés valódi lehetőségét a társaságok – vagy talán maguk a taxisok? – többsége egyelőre vonakodva biztosítja. Még azokban a taxikban is, ahol volt leolvasó, gyanúsan sok volt "éppen rossz".