Sínen a Microsoft és a Yahoo megállapodása
Az Európai Bizottság úgy döntött, hogy a szerződés "nem fogja jelentős mértékben gátolni a hatékony versenyt."A megállapodás értelmében a Yahoo honlapja igénybe veszi a Microsoft Bing kereső motorját, és a két cég osztozik a bevételeken – írja a Guardian.
A Yahoo és a Microsoft összefogását tavaly nyáron hirdették meg, az amerikai illetékes hatóságok pedig tegnap mondtak rá igent. A Yahoo Carol Bartz vezérigazgató véleménye szerint az üzlet hatására jobban koncentrálhat a keresési üzletágban létrehozható innovációra.
A Microsoft arra törekszik, hogy növelje részarányát a kereső üzletágban. A StatCounter friss adatait szerint a Google világszerte a keresések 90 százalékát dolgozza fel, a Yahoo 4 százalékkal a második, míg a Microsoft Bing keresője a piac 3,4 százalékát birtokolja.
A Microsoft 3 milliárd dollárért vásárolja meg a Yahoo keresési reklám üzletágát, a megállapodás szerint a két vállalat az elkövetkező években megosztja egymással jövedelmének egy részét. A Microsoft először a Yahoo egészét szerette volna megvásárolni egy 45 milliárd dolláros kivásárlási ajánlattal, amelyet azonban elhárított az internet vállalat.
Az ajánlat az elemzők szerint már ekkor is elsősorban a keresési marketing szolgáltatások megszerzéséről szólt. Idővel a két cég csöndes tárgyalássorozatba kezdett, miközben kölcsönösen tagadták, hogy továbbra is fennállna az érdeklődésük egymás iránt. A Microsoft az üzlettel megháromszorozhatja az amerikai keresési üzletágban birtokolt részesedését.


