BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akcióznak az utazási irodák: akár 30 százalékos kedvezmény

Alaposan átformálta a magyarok utazási szokásait a válság – a megváltozott helyzethez az utaztatók is kénytelenek (voltak) alkalmazkodni.

A Világgazdaság a vezető hazai utazási irodákat kérdezte arról, hogy miként hangolták újra stratégiájukat, alakították át gazdálkodásukat. Általános tapasztalat a cégek körében, hogy a rövidebb és olcsóbb utak iránt erősödött a kereslet, a legnépszerűbb desztinációk pedig a közeli nyaralóhelyek lettek; az idei szezont az árérzékenység jellemzi – vázolták fel az alapvető trendeket a piaci szereplők.

Az irodák válasza ennek megfelelően az akciók előtérbe helyezése (az előfoglalásra például akár 30 százalékos kedvezmény is kapható), valamint a kínálat átalakítása. Ami a gazdálkodást illeti, a rugalmasság a jelszó.

A cégek az eddigi fix helyett rugalmas gazdálkodási kereteket alkalmaznak: költségeik, beruházásaik egy részét a bevételek realizálódásához igazítják. Rugalmas szerződéseket kötnek a külföldi partnereikkel is, amelyeken menet közben is lehet korrigálni a kereslet függvényében. Adott esetben például a lekötött kapacitások egy részét kötbérmentesen is fel lehet mondani, ez kiszámíthatatlan kereslet mellett óriási előny tud lenni egy utaztató számára.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.