BUX 42,977.14
-0.28%
BUMIX 3,815.67
+0.15%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,150
-0.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-2.67%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
-1.91%
-0.53%
-1.25%
0.00%
0.00%
-0.93%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,828
+0.64%
DELTA 38.45
+1.18%
ALTEO 3,010
+0.33%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.70%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+1.24%
-0.52%
-5.19%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
-3.26%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Csaknem negyven milliárddal kisebb lett a reklámtorta

MRSZ: közel 20 százalékkal csökkent tavaly a hirdetők nettó reklámköltése

Az elmúlt évben 19,2 százalékkal csökkent a magyar reklámpiac hirdetőinek nettó reklámköltése, így tavaly a cégek - a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becsült adatai alapján - 162 milliárd forintot költöttek reklámra, szemben a 2008-ban mért 200,6 milliárddal - mondta el Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja egy konferencián kedden.

A Napi Gazdaság által szervezett "Célkeresztben a fogyasztó" című reklám-média konferencián Skriba Judit rámutatott: az elmúlt 10 évben folyamatosan emelkedett a hirdetők nettó reklámköltése, azonban ez a trend elsősorban a gazdasági válság miatt tavaly megtört.

Kiemelte: az egyes médiacsoportokat vizsgálva elmondható, hogy 2009-ben a legnagyobb mértékben a rádió- és a közterületi hirdetésekre fordított reklámköltések estek vissza, míg az interneten és a mozikban megjelenő reklámokra többet költöttek a hirdetők.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek