A Google egy ideje folyamatosan start-up cégeket vásárol fel, olyan termékeket keresve, amelyek megkönnyítik az online- és főként a mobil munkát. A Picnik is ezek közé tartozik: az egyszerű fotószerkesztésre szakosodott webes alkalmazás havonta 17 millió egyedi látogatóval büszkélkedhet és forgalma havonta 10 százalékkal növekszik.
A TIME magazin összegyűjtötte azokat az okokat, amelyek az újabb bevásárlás hátterében állhatnak. Az egyik, hogy a Google egy piaci rést tölt ki a Picnikkel. Korábban a cég a Yahoo-nak engedte át a Flickr fotómegosztót és hiába vásárolta meg a Picasa képszerkesztőt, ezen a téren nem tudta utolérni a riválisát.
A Cloud Computing korában felvetődik, hogy a Google ezekkel az alkalmazásokkal igyekszik lassan leváltani a Microsoft Office-t. Ami a szoftverpiacot illeti, a mobiltelefonos alkalmazások terjedésével a Google-nak is koncentrálnia kell erre a területre, különösen, hogy saját készülékkel és a piacra lépett. Amellett, hogy a Picnik jó kezdet a mobilos szektor kiépítéséhez, a portál egyben értékes adatbázis is, hiszen az 1 milliárdnyi feltöltés pontos képet ad arról, hogyan használják a képszerkesztőt a felhasználók.
Külön érdekesség, hogy a mindössze 22 alkalmazottat foglalkoztató Picnik csapatában három volt Microsoft alkalmazott is található. Sem a Google, sem a Picnik nem közölte, mennyiért vásárolta meg a keresőóriás a kis céget, a becslések szerint az összeg legalább 46 millió dollár volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.