A Google egy ideje folyamatosan start-up cégeket vásárol fel, olyan termékeket keresve, amelyek megkönnyítik az online- és főként a mobil munkát. A Picnik is ezek közé tartozik: az egyszerű fotószerkesztésre szakosodott webes alkalmazás havonta 17 millió egyedi látogatóval büszkélkedhet és forgalma havonta 10 százalékkal növekszik.
A TIME magazin összegyűjtötte azokat az okokat, amelyek az újabb bevásárlás hátterében állhatnak. Az egyik, hogy a Google egy piaci rést tölt ki a Picnikkel. Korábban a cég a Yahoo-nak engedte át a Flickr fotómegosztót és hiába vásárolta meg a Picasa képszerkesztőt, ezen a téren nem tudta utolérni a riválisát.
A Cloud Computing korában felvetődik, hogy a Google ezekkel az alkalmazásokkal igyekszik lassan leváltani a Microsoft Office-t. Ami a szoftverpiacot illeti, a mobiltelefonos alkalmazások terjedésével a Google-nak is koncentrálnia kell erre a területre, különösen, hogy saját készülékkel és a piacra lépett. Amellett, hogy a Picnik jó kezdet a mobilos szektor kiépítéséhez, a portál egyben értékes adatbázis is, hiszen az 1 milliárdnyi feltöltés pontos képet ad arról, hogyan használják a képszerkesztőt a felhasználók.
Külön érdekesség, hogy a mindössze 22 alkalmazottat foglalkoztató Picnik csapatában három volt Microsoft alkalmazott is található. Sem a Google, sem a Picnik nem közölte, mennyiért vásárolta meg a keresőóriás a kis céget, a becslések szerint az összeg legalább 46 millió dollár volt.