Cégvilág

Spórol a gumin a magyar - Felmérés

Nem mindig a biztonság az első a magyar autósok számára. Több mint háromnegyedük ugyan az évszaknak megfelelő gumiabroncsot használ, 39 százalék viszont csak akkor vásárol új gumikat, ha az már elkerülhetetlen – többek között ez derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a gumiabroncs márkaismereti és -használati szokásokat vizsgálta.

A januári adatfelvételkor a magyar autóvezetők több mint háromnegyede az évszaknak megfelelően téli gumival közlekedett – derült ki a KutatóCentrum felméréssorozatából, melyben a magyar autósok gumiabroncs-használati szokásait vizsgálta.  Azok, akik többet vezetnek, nagyobb figyelmet fordítanak a megfelelő abroncs használatára: a havonta több mint 2000 kilométert autózok 87 százaléka, míg az 500 kilométernél kevesebbet vezetőknek csupán 68 százaléka szerelte fel téli gumival autóját. A kutatás arra is fényt derített, hogy a nők és a fővárosiak kevésbé gondosak.

A harmadik alkalommal lefolytatott kutatás szerint a gumijukat lecserélő autósok többsége a szakemberek által ajánlottak szerint, azaz az időjárás függvényében szereli át az abroncsokat, néhányan ugyanakkor a naptári hónap alapján, vagy az első havazáskor. A legtöbben a cseréhez hivatalos gumis műhelyt keresnek fel.

„A specializált szervizek népszerűsége nem meglepő, hiszen itt az autótulajdonosok hozzáértő segítséget kapnak, ami kiterjed az abroncsválasztásra és a szerelésre is. Emellett olyan kiegészítő szolgáltatást is igénybe vehetnek, mint például a cseregumik tárolása” – emelte ki a tanulmány egyik előfizetője, Nagy Tibor, az Automax tulajdonos-ügyvezetője. Ennek ellenére még mindig sokan, a megkérdezettek közel egynegyede otthon szereli át a gumikat, amiben elsősorban a spórolás játszhat szerepet.

A kutatás eredményei szerint a gumiválasztás során az ár a legfontosabb szempont, a második helyre a márka került. „Az autóvezetők 36 százalékának számít, hogy ki a gyártó, 29 százalék jellemzően mindig ugyanazt a márkát vásárolja – emelte ki Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág igazgatója. – Éppen ezért a részletes tanulmányban azt is vizsgáltuk, hogy melyek a legnépszerűbb gyártók, illetve milyen tulajdonságokat társítanak az autóvezetők az egyes márkákhoz.”

A gumiabroncs-vásárlók 39 százaléka csak akkor vásárol új szett gumikat, amikor az már elkerülhetetlen, 53 százaléka ugyanakkor bevallása szerint a gyártó ajánlásának és a gumi állapotának megfelelő időközönként cserél. Nem meglepő, hogy az autósok közel 90 százaléka választás előtt alaposan tájékozódik az árakról és elérhetőségekről. Az internetező autósok a világhálót is aktívan használják erre a célra: 46 százalékuk gyűjt információt a neten, további 16 százalék pedig vásárolt is már gumiabroncsokat online.

KutatóCentrum téli felmérés gumiabroncs nyári abroncs gum
Kapcsolódó cikkek