BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb viharzónában a hazai légitársaság

Felháborodott a Malév péntek éjjel bejelentett visszaállamosításán a Wizz Air, Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont-légitársasága.

Közölte: az Európai Bizottsághoz fordul amiatt, hogy a magyar állam újabb jelentős állami finanszírozással kívánja támogatni a folyamatosan veszteséges nemzeti légitársaságot.

A Wizz Air a 25 milliárdosra tervezett alaptőke-emelést burkolt állami támogatásnak, a visszaállamosítást pedig „diszkriminatív és versenyellenes” lépésnek tartja. Szerinte a Malév már életképtelen, és az is marad. Esetleges eltűnése nem nagyon rázná meg a magyar utasokat.

Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. szerint viszont a Malév szerepe meghatározó a hazai be- és kiutazóturizmus szempontjából, esetleges kidőlése rövid távon mindenképpen komoly fejtörést okozna a turizmus kiutaztatási szegmensének. Az állami tulajdonban tartás persze nem célja, csak eszköze a Malév talpra állításának. Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója szerint később új tulajdonost kell keresni a cégnek.

Egyelőre a kiút a radikális átalakítás lehet: további létszámleépítés, járat- és vállalatátszervezés, a szakszervezettel kötött megállapodás újratárgyalása. A Malévnek legalább 2012-re nyereségessé kell válnia. A légitársaságok talpra állítása egyébként egész térségünkben napirenden van. A csehországi CSA privatizációs pályázatát a cég gyenge eredményei miatt tavaly visszavonták, a lengyelországi LOT-ért épp most versengenek, a szlovákiai Slovenské Aerolínie a balul sikerült magánosítás példája, a társaság 2007-ben csődbe ment.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.