Cégvilág

Visszaesett a reklámpiac

Nagyot zuhant tavaly a hazai reklámpiac: a reklámszövetség friss adatai szerint 38 milliárd forinttal, 19,2 százalékkal, 162 milliárdra csökkent a nettó reklámköltés az előző évhez képest.

Ezzel az összköltés a 2005-ös szint alá esett. Pedig 2000 óta mindig nőtt az előző esztendőhöz viszonyítva a reklámtorta. A legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából 30 százalékos volt a visszaesés. Jelentősen, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei.

A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a zsugorodás, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac. Nemzetközi összehasonlításban sem túl rózsás a magyar reklámpiac helyzete: az itthoni csökkenés több mint a duplája a világ médiapiacát sújtó átlagosan 9 százalékos visszaesésnek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

reklámpiac reklámköltés
Kapcsolódó cikkek