BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaesett a reklámpiac

Nagyot zuhant tavaly a hazai reklámpiac: a reklámszövetség friss adatai szerint 38 milliárd forinttal, 19,2 százalékkal, 162 milliárdra csökkent a nettó reklámköltés az előző évhez képest.

Ezzel az összköltés a 2005-ös szint alá esett. Pedig 2000 óta mindig nőtt az előző esztendőhöz viszonyítva a reklámtorta. A legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából 30 százalékos volt a visszaesés. Jelentősen, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei.

A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a zsugorodás, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac. Nemzetközi összehasonlításban sem túl rózsás a magyar reklámpiac helyzete: az itthoni csökkenés több mint a duplája a világ médiapiacát sújtó átlagosan 9 százalékos visszaesésnek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.