BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhanó reklámpiac - A rádiók szenvedtek leginkább

Nagyot esett tavaly a reklámpiac: több mint 38 milliárd forinttal, azaz 19,2 százalékkal, 162 milliárd forintra esett vissza a nettó reklámköltés az előző évhez képest – az összköltés így kevesebb, mint 2005-ben volt.

Ez derült ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2009-re vonatkozó becsült nettó reklámköltési adataiból, amelyeket tegnap hoztak nyilvánosságra a Napi Gazdaság által szervezett Célkeresztben a fogyasztó című szakkonferencián.

Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja a konferencián elmondta, hogy az elmúlt tíz évben tavaly fordult elő először, hogy nem nőtt a reklámtorta. Hozzátette: a legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából harmincszázalékos volt a visszaesés. Szintén jelentős, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei. A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a visszaesés, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac.

„Az, hogy a rádiós reklámpiac szenvedte el a legnagyobb visszaesést, nem csupán a válságnak, hanem néhány sajátos hazai tényezőnek is köszönhető” – mondta Skriba Judit, utalva a két korábbi nagy kereskedelmi rádióadó megszűnésére, és az újak indulására.

Ezzel egyetértett Földes Ádám is, az Est Media Group (EMG) kereskedelmi igazgatója, a Danubius Rádió volt vezérigazgatója, aki szerint az új adók november 19-i indulását megelőző bizonytalanság miatt a hirdetők kivártak a piacon, ennek pedig az lett az eredménye, hogy az év végére tervezett rádiós költéseik végül nagyrészt nem kerültek át az új csatornákhoz. Ezt az el nem költött összeget ráadásul a többi rádiócsatorna sem tudta teljesen felszívni. „Pedig hagyományosan a november és a december számít a két legfontosabb hónapnak a rádiós reklámbevételek tekintetében” – mondta.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.