BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Zuhanó reklámpiac - A rádiók szenvedtek leginkább

Nagyot esett tavaly a reklámpiac: több mint 38 milliárd forinttal, azaz 19,2 százalékkal, 162 milliárd forintra esett vissza a nettó reklámköltés az előző évhez képest – az összköltés így kevesebb, mint 2005-ben volt.

Ez derült ki a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2009-re vonatkozó becsült nettó reklámköltési adataiból, amelyeket tegnap hoztak nyilvánosságra a Napi Gazdaság által szervezett Célkeresztben a fogyasztó című szakkonferencián.

Skriba Judit, az MRSZ ügyvezetésének tagja a konferencián elmondta, hogy az elmúlt tíz évben tavaly fordult elő először, hogy nem nőtt a reklámtorta. Hozzátette: a legjobban a rádió, a közterület reklámbevételei zuhantak, mindkét esetben nagyjából harmincszázalékos volt a visszaesés. Szintén jelentős, de az előbbieknél néhány százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei. A televíziós reklámpiacon 16,5 százalékos volt a visszaesés, míg az interneten és a mozikban a válság dacára bővült a piac.

„Az, hogy a rádiós reklámpiac szenvedte el a legnagyobb visszaesést, nem csupán a válságnak, hanem néhány sajátos hazai tényezőnek is köszönhető” – mondta Skriba Judit, utalva a két korábbi nagy kereskedelmi rádióadó megszűnésére, és az újak indulására.

Ezzel egyetértett Földes Ádám is, az Est Media Group (EMG) kereskedelmi igazgatója, a Danubius Rádió volt vezérigazgatója, aki szerint az új adók november 19-i indulását megelőző bizonytalanság miatt a hirdetők kivártak a piacon, ennek pedig az lett az eredménye, hogy az év végére tervezett rádiós költéseik végül nagyrészt nem kerültek át az új csatornákhoz. Ezt az el nem költött összeget ráadásul a többi rádiócsatorna sem tudta teljesen felszívni. „Pedig hagyományosan a november és a december számít a két legfontosabb hónapnak a rádiós reklámbevételek tekintetében” – mondta.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek