A GM-et is meglepte saját sikere
A GM eredeti elképzelései szerint csak négy év múlva érte volna el a 2 milliós éves autóeladást Kínában. Ehhez képest a konszern már idén meghaladhatja ezt a célt, 2015-re pedig több mint 5 millió gépkocsit értékesítene az óriásvállalat az ázsiai országban – jelenti az AFP.
A GM 1,83 millió autót adott el Kínában tavaly, Kevin Wale, a GM China Group elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: Kínában olyan nagy a kereslet, hogy az értékesítési forgalom erős marad akkor is, ha Peking visszavonja az autóvásárlásokra vonatkozó kedvezményeket.
A kínai kormány az 1,6 liternél kisebb űrtartalmú, illetve környezetkímélő autók vásárlására ad kedvezményt, ez jelentősen növelte az eladásokat. Kína tavaly vette át az Egyesült Államoktól a világ legnagyobb autópiacának járó címet.