Cégvilág

A Marks and Spencernek vagy a H&M-nek ment jobban?

A Marks and Spencer brit kiskereskedelmi lánc értékesítési forgalma 5,1 százalékkal növekedett a március 27-vel zárult három hónapban. A rivális H&M viszont másfélszeresére növelte profitját az első negyedévben.

Az elemzők korábban csak 1,7 százalékos növekedést vártak. Ám a cég nemzetközi forgalma 5,9 százalékkal csökkent, az Ír Köztársaságban és Görögországban megnehezült értékesítési viszonyok miatt. Az árfolyamok alakulása is kedvezőtlenül hatott a cég eredményére – jelenti a BBC.

Ugyanakkor a Hennes and Mauritz AB (H&M) svéd divatcég, amely Európa második kiskereskedelmi láncának számít a szektorban, a február 28-val zárult első negyedben 3,7 milliárd koronára (51 millió dollár) növelte a nettó profitját az egy évvel korábbi időszakban feljegyzett 2,6 milliárd koronáról.

Az AP jelentése szerint a H&M-nek ez év február végén 1992 üzletet működtetett az előző évi 1748-hoz képest. A svéd kiskereskedelmi divatlánc az elmúlt negyedévben új üzleteket nyitott dél-Koreában és Izraelben, és 73 új üzlet megnyitására készül a második negyedben, főleg az Egyesült Királyságban, Kínában, Norvégiában, Dániában és Németországban. 

Hennes and Mauritz negyedév marks and spencer profit H&M
Kapcsolódó cikkek