Hatalmasat bővült a Hankook Tire üzemi eredménye
A Hankook Tire gumiabroncsgyártó első negyedéves gyorsjelentésében árbevételének 17,6 százalékos javulásáról, az üzemi eredményének 500 százalékos bővüléséről számolt be az előző év hasonló időszakához képest. A tájékoztatás szerint így a bevétel 842 millió euróra, míg az üzemi eredménye 133,9 millió euró lett.
A társaság közleménye szerint az első negyedév eredményei legfőképpen a globális piacokon – többek között Koreában, Kínában és Európában – tapasztalható erős forgalomnak köszönhetők, de a termelékenység jelentős mértékű javulásának és a márkaérték erősödésének eredményeképpen minden piacon jelentős mértékben nőtt a Hankook Tire nyereségessége. Globálisan az első gyári felszerelésként szállított abroncsok szegmensében 90 százalékos éves szintű forgalomnövekedést könyvelt el a cég.
A Hankook Tire termékeinek és szolgáltatásainak Európai értékesítése 17 százalékkal nőtt, miután az egyre növekvő európai elismertségének köszönhetően a magyarországi gyár termelése jelentősen felfutott. A feltörekvő piacokon, így a FÁK országaiban 49 százalékkal, Közép- és Dél-Amerikában pedig 20 százalékkal nőtt a forgalom negyedéves szinten.
Az első negyedév sikereiben kulcsszerepet játszott még a nagyteljesítményű (UHP) gumiabroncsok értékesítése terén elért pozitív eredmény is, miután a szegmensben folytatódott az erőteljes forgalomnövekedés. A szegmens forgalma 2009 első negyedévéhez képest 81 százalékkal nőtt, ezen belül a FÁK országaiban, Latin-Amerikában, Kínában és Koreában csaknem a duplájára nőttek az eladások. Európában, a vállalat legjelentősebb Koreán kívüli piacán 51 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 61 százalékkal nőtt a forgalom.
Seung Hwa Suh, a Hankook Tire elnök-vezérigazgatója közleményében biztosra vette, hogy a lenyűgöző 2010 első negyedéves eredmények alapján a Hankook Tire az év hátralévő részében is pozitív eredményeket fog elérni.
A Hankook Tire korábban 5100 milliárd koreai wont meghaladó forgalom elérését tűzte ki célul az idei évre (kb. 3,2 milliárd EUR). A kimagasló első negyedéves eredményeknek köszönhetően a cég közelebb került az éves cél teljesítéséhez. Az idei évben a Hankook Tire a márkanév erősítésére, a kiváló termékminőségre és szolgáltatásokra építve az ügyfél-elégedettség növelésére, valamint a prémium autógyártóknak szállított OE gumiabroncsok forgalmának bővítésére koncentrál.


