Cégvilág

Kínai autócsodák és újabb merész tervek

Pénteken közel ezer bemutatásra szánt autóval - egyelőre csak az újságírók előtt - megnyílt a kétévente megrendezésre kerülő Auto China autókiállítás.

A genfi, párizsi, tokiói és detroiti kiállításokhoz hasonlóan immár elismert nemzetközi eseménnyé nőtte ki magát a pekingi autós seregszemle. 2010. évit negyven futballpályányi területen rendezik, s a várhatóan 700 ezer érdeklődő 990 autót csodálhat meg. Közülük 89-ről most először rántják le a leplet. Tizenhat ország, illetve terület összesen 2100 autóipari gyártója vesz részt a bemutatón.

A külföldi kiállítók mindegyike elégedettséggel köszöntötte a kínai médiát, rajtuk keresztül - portékáját dicsérve - a vásárlók kegyeit kereste. Legyen az a Posche, a Bentley, a Maserati, a Mercedes, a Rolls Royce, az Audi, a Toyota és a kínai piacon immár jól ismert és kedvelt valamennyi világmárka mögött álló gyárak, vállalatok vezetői, mind azt érzékeltették, hogy a jelenlétük óta mekkora arányban sikerült növelniük az eladásaikat, és arról arról beszéltek, hogy milyen merésznek tetsző kapacitásbővítési, értékesítési terveik vannak. Kína a növekedés forrása - állítják.

A luxusautók gyártói közül a Mercedes Benz China csak az idei év első negyedében 23.610 darabot adott el, 112 százalékos növekedést elérve a tavalyi év azonos időszakához képest.

A General Motors márciusban 68 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban. Az első negyedévi 620 ezer darabos eladása pedig nagyjából megfelel a teljes 2005. évinek. Az idén 2 millió darabot, 2015-re pedig 3 milliót szánnak a kínai fogyasztóknak.

A BMW nyilvánosságra hozott tervei között szerepel második kínai gyárának megépítése és a kapacitásának bővítése évi 100 ezer darabra. A BMW-ből tavaly 90 ezer darab talált vevőre Kínában, a cég immár negyedik legnagyobb piacán. Az idén valószínűleg megelőzi az Egyesült Királyságot, s a harmadik helyre jön fel. Dílerhálózatát a cég 20-ról 170-re kívánja növelni. Becslése szerint eladásait évi 300 ezerre fogja tudni fokozni.

Előrejelzések szerint a világ legnagyobb autópiaca az idén 13-17 százalékkal bővül, ami körülbelül 16 millió darab új autót jelent a kínai utakon. Tavaly - nem kis részben a kormány ösztönző intézkedéseinek köszönhetően - 13 millió 600 ezer darab autót adtak el, ami akkor 45-50 százalékos emelkedést jelentett. A személyautók eladásában az idén nagyjából 20 százalékos növekedést várnak.

Kínában ezer emberből 30-nak van gépkocsija, míg az Egyesült Államokban ez a szám 7-800. A statisztikai felmérések azt mutatják, hogy a kínai autóvásárlók több mint 80 százaléka első tulajdonos.

Kínai autó arca lesz Messi

Auto China BMW kínai autók
Kapcsolódó cikkek