A könnyebb szövegszerkesztést és a gyorsabb táblázatkezelést lehetővé tevő funkciók a Microsoft felségterületére viszik a Google-t. A keresőóriás célja kettős: egyrészt igyekszik elcsábítani a riválisok felhasználóit, másrészt diverzifikálja saját üzletét, hogy csökkentse a keresési reklámoktól való függést – jelenti az AP.
Mindamellett a Microsoft nagy falat a Google számára, hiszen a cégnek arra kell rászoktatnia az ügyfeleket, hogy a programokat az interneten keresztül érjék el. A Microsoft több évtized alatt hozzászoktatta a felhasználókat a helyi számítógépeken futó szoftverekhez.
A Google megpróbálja a "cloud computing" felé terelni a piacot, ennek érdekében 400 cég képviselőjét fogadta tegnap kaliforniai központjában. Ennek keretében Eric Schmidt vezérigazgató úgy nyilatkozott: a cég célja, hogy internetes alapon kínálja a fejlettebb programokban elérhető szolgáltatások mintegy 80 százalékát.