Cégvilág

Rosszul járnak a válsággal az üdítőital-gyártók

Az AlixPartners felmérése szerint az amerikai polgárok többsége ugyanannyit vagy kevesebbet fordít üdítőitalra idén, mint tavaly. A visszafogott fogyasztás mintegy 8 milliárd dollárjába kerül a gyártóknak.

A megkérdezettek mindössze 18 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén többet szeretne üdítőre költeni, miközben 25 százalék állította, hogy 2010-ben kisebb összeget fordít szénsavas italok vásárlására. A tendencia hasonló a palackos teák és az energiaital esetében is – idézi az AlixPartners mérését a Reuters.

A ezer fő megkérdezésén alapuló felmérés azt mutatja, hogy csak a gyümölcslevek és kávék esetében haladja meg a többet költők aránya azokét, akik takarékoskodnának az italokon. David Garfield, az AlixPartners szakértője kommentárjában leszögezte: jelentős azon fogyasztóknak a száma, akik visszafogják költéseiket ezen a téren.

Ez pedig komoly veszteségeket okozhat az olyan italgyártó óriásoknak, mint a Pepsi vagy a Coca-Cola. A becslések szerint az idei trend 8 milliárd dolláros mínuszt jelent az értékesítések terén.

üdítőital felmérés fogyaszt AlixPartners Coca-Cola értékesítés Pepsi
Kapcsolódó cikkek