Cégvilág

A kínaiaknak megéri Szlovákiában autót gyártani

Szlovákiai összeszerelő üzem létesítését fontolgatja a kínai Jianghuai Automobile Co. (JAC). David Wang, a cég Pozsonyban tárgyaló megbízottja nem kívánta részletezni a Reuters tudósítójának, mekkora üzemről és milyen mértékű beruházásról lenne szó, csupán annyit árult el, hogy személyautók és kishaszonjárművek készülnének a gyárban.

A cég az üzleti környezet mellett Szlovákia euróövezeti tagságát is vonzónak tartja. Másrészről viszont kérdéses egy ilyen beruházás jövője, hiszen a Brilliance Automotive Holding a közelmúltban hagyott fel európai exportjával, miután három év alatt a tervezett 150 ezerrel szemben csak 502 kocsit értékesített.

Az állami tulajdonban lévő JAC eredetileg teherautógyár volt, és csupán néhány éve kezdte meg személykocsi-palettájának fejlesztését. Közleménye szerint tavalyi árbevétele elérte a hárommilliárd dollárt, és évi 500 ezres gyártókapacitása révén Oroszországba, Ukrajnába, valamint Latin-Amerikába és Afrikába exportál.

Ám odahaza mindössze 123 ezer személykocsit értékesített a múlt évben, és ezzel csak a 11. helyen áll a hazai márkák sorában. Pedig Kínában a tavalyelőtti 6,492 millióval szemben 9,848 millió személykocsi talált gazdára 2009-ben, és az értékesítésbővülés dinamikája még mindig élénkül.

A világ legnagyobb márkái már jó ideje létrehozták kínai vegyes vállalataikat, amelyeket folyamatosan fejlesztenek. A PSA Peugeot Citroën csoport éppen a múlt héten jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írt alá a Changan autóipari csoporttal egy kishaszonjárműveket és személykocsikat gyártó 50-50 százalékos vegyes vállalat alapításáról.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Citroen Peugeot Brilliance Changan autógyár kínai gyártás Jianghuai üzem
Kapcsolódó cikkek