Cégvilág

Hatalmas javulás a reklámpiacon - A szint így is az 1997-es

A Kantar Media adatai szerint 2010 első negyedévében 31,3 millió dollárt költöttek reklámra az amerikai cégek, 5,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A növekedés azonban nem egyenletes: a Kantar Media által figyelt 19 médiatípusból 13-ban volt növekedés, a többiben csökkentek a bevételek. A legnagyobb mértékű – 22 százalékos – növekedést a regionális tévécsatornák (Spot TV) könyvelhették el, az autóipar, a a pénzügyi és a politikai szektorok növekvő reklámaktivitásának köszönhetően. Az összbevételek nagyságát tekintve a médiatípus még így is csak a 1997-es szintre tudta felhozni magát.

Jól teljesített a többi televíziós médiatípus is: a hálózatos tévék a Téli Olimpiának köszönhetően 11,6 százalékos növekedést könyvelhettek el, a kábelcsatornák bevétele 8,2, a spanyol nyelvű adóké pedig 7,2 százalékkal nőtt, elsősorban az FMCG és a kereskedelmi szektorokból származó plusz költéseknek köszönhetően.

A rádiópiac három éves pangás után szintén elindult felfelé (+7,4%), a print média azonban továbbra is jócskán le van maradva a többi médiatípushoz képest. Az olvasói lapok bevétele csaknem 4, a helyi napilapoké 5,6 százalékkal csökkent a tavalyi első negyedévhez képest. Néhány kisebb szegmensben volt csak növekedés: a vasárnapi lapokéban 13,7 százalékos, az országos napilapokéban 9,1 százalékos (ez utóbbi leginkább a Wall Street Journalnak köszönhető).

A nagy hirdetők komoly szerepet játszottak a reklámpiac felpezsdítésében. A teljes amerikai reklámköltés közel 60 százalékát tíz legnagyobb piaci szektor együttes költése 7,8 százalékkal, a top 10 hirdetőé 10,6 százalékkal bővült. Az autós cégek közel 19, a távközlési és a pénzügyi szektor 10 százalékkal növelte reklámkiadásait.

Hirdetői szinten a Pfizer  produkálta a legnagyobb, 46,2 százalékos büdzsénövekedést, a hirdetői toplistát vezető Procter&Gamble 17,7, a második AT&T 26,7, a harmadik helyen álló General Motors – akitől a teljes autópiaci reklámköltés több mint egynegyede származott – pedig 28,5 százalékkal nyomta meg reklámköltését tavaly első negyedévhez képest

felmérés televízió Kantar Media bevétel reklám reklámpiac rádió
Kapcsolódó cikkek