Cégvilág

Pannon: itt a névváltás

Május 18-ra tűzte ki a Pannon menedzsmentje a márkaváltás napját, amikor a hazai mobilszolgáltató felveszi a norvég anyavállalat nevét, a Telenort – értesült a céghez közel álló forrásokból a Világgazdaság. A márkaváltás időpontjával kapcsolatban lapunk megkereste a Pannont, a társaság a következőképpen kommentálta információnkat: „Ügyfeleinknek innovatív és jobb ár-érték arányú termékekre van szükségük, és a küszöbönálló márkaváltással pontosan ezt fogjuk nyújtani nekik.”

A névváltás a közvélekedéssel szemben nem a tulajdonos elvárása vagy előírása, hanem mint azt a lapunknak adott korábbi interjújában Anders Jensen vezérigazgató jelezte: az ő döntése volt. Az anyacég továbbra is rábízza a leányvállalatok vezetésére, felveszik-e a Telenor nevet. A névváltást – véleménye szerint – a Pannon belső folyamatai indokolták, úgy látja: az elmúlt hónapokban sokat tettek a társaság megújításáért, és így a Pannon név is megérett a váltásra. Való igaz, az elmúlt egy évben minden korábbinál több változtatást hajtott végre a menedzsment. A lépések mindegyike a hatékonyságnövelést célozta. Februárban 250 fő, a teljes létszám 17 százaléka kapta kézhez felmondólevelét, a karcsúsítás 1,9 milliárd forintos megtakarítást jelent. A társaság az egyéb költségeiből ezenfelül további hárommilliárd forintot kíván megtakarítani. Ennek része volt egyebek mellett az a döntés is, amellyel a szolgáltató rádió adó-vevő egységeinek egy részét kikapcsolták, illetve az üzemeltetési helyszíneknek fizetett összegek lefaragása érdekében országosan megtenderez-tetik a bázisállomásoknak helyet adó ingatlanokat.

A költségmegtakarításból kívánják finanszírozni a növekedést hozó új termékeket és szolgáltatásokat, illetve ezek nyújtanak fedezetet a társaság névváltással kapcsolatos kiadásaira is. A névváltási kampány előreláthatólag három hónapot vesz igénybe. A társaság a napokban tette közzé első negyedéves adatait. A számok 10 százalékos árbevétel- és 26 százalékos üzemieredmény-csökkenést mutatnak. Beruházásra (CAPEX) 1,7 milliárd forintot fordítottak 2010 első negyedében, ez 38 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az idei beruházások elsősorban a mobil-szélessávú technológiákat érintik.

Az elhúzódó recesszió nyomán 29 ezerrel csökkent az előfizetések száma, elsősorban a feltöltő-kártyás szegmensben. A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 12 százalékkal kisebb, mint az előző negyedévben.

Költséges váltások a távközlésben

A hazai mobilpiac eddigi történetében a mostanin kívül két nagy márka-, illetve logóváltás zajlott le, elsőként 2004 májusában a Westel vette fel anyamárkájának, a T-Mobile-nak a nevét. Két évvel később a Pannont is „meggyanúsították egy hasonló akcióval”, de akkor a mobilszolgáltató végül csak az anyacég logóját vette át.

A márka- és logóváltás költségeit mindegyik cég hétpecsétes titokként igyekezett kezelni, az ezekkel kapcsolatos találgatások több milliárd forintos kiadást feltételeztek.

A márka- és logóváltás költségeit mindegyik cég hétpecsétes titokként igyekezett kezelni, az ezekkel kapcsolatos találgatások több milliárd forintos kiadást feltételeztek.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek