Az olasz polgári légügyi hatóság 178 olyan esetről tud, amikor az utasok nem kapták meg a kötelező ellátásokat – élelmet, szállást – április 17-22. között. Az európai közlekedési jogi szabályozás szerint a légitársaságoknak járattörlés esetén biztosítaniuk kell az utasok kényelmét.
A Ryanair közölte, eddig nem kaptak hivatalos értesítést az olasz hatóságtól sem a bírságról, sem az állítólag elkövetett törvénysértésekről, ennél fogva a büntetést jogellenesnek tartja. Stephen McNamara, a légitársaság szóvivője a BBC szerint úgy nyilatkozott: több ezer járatot töröltek és több millió utas kényszerült várakozásra, ezért elképesztő, hogy a hatóság pont a Ryanair bírságolja meg.
Az ír cég egyébként korábban kijelentette, hogy csak a jegyek árát téríti meg a hamu miatt a földön ragadt utasoknak, de később visszakozott és ígéretet tett az uniós jog szerinti ellátás biztosítására.