Hatvan ezer hordó olaj naponta – ez az mennyiség, ami a legrosszabb esetben a Mexikói-öbölbe ömölhet a BP vezetői szerint, tízszer annyi, mint amennyivel eredetileg számoltak – írja a New York Times egy a BP menedzsereivel folytatott zártkörű megbeszélésre hivatkozva. A lap szerint a brit cég ezzel elismerte, hogy gond jóval nagyobb lehet, mint amire számítottak, a baleset nyomán a BP a Toyotáéhoz hasonló bizalmi válságon mehet keresztül az Egyesült Államokban.
A BP eredetileg egy reklámkampánnyal reagált volna a helyi és szövetségi szinten is erősödő nyomásra, de a vállalat később úgy döntött, inkább közösségi oldalakon, illetve az érintett régióban személyes találkozókon mutatja be a tenger megtisztítására irányuló erőfeszítéseit. A Szenátus illetékes bizottsága folyamatosan meghallgatásokat tart az ügyben és egyelőre nem elégedett a BP terveivel – a cég számtalan, eddig ki nem próbált módszerrel igyekszik megfékezni az olaj ömlését.
A képviselők egyúttal felszólították a vállalatot, hogy az olajömléssel kapcsolatos minden kárt térítsen meg. Az Exxon Valdez balesete óta erre kötelesek a vállalatok, de a kártérítés összegét 25 millió dollárban maximálták. Demokrata szenátorok most azért lobbiznak, hogy ezt a keretet 1 milliárd dollárra emeljék. A BP mindvégig hangsúlyozta, hogy a teljes költséget állja és egy 25 millió dolláros alapot hozott létre a négy leginkább érintett állam lakosainak kárpótlására. Ugyanakkor a baleset egyes számításik szerint akár 8 milliárd dollárba is kerülhet majd.