Cégvilág

Védekezésből támadásba lendül a Hitachi

A száz éves japán elektronikai konszern a nyereséges üzletágakra koncentrálja a befektetéseket, az értékesítés és a profit növekedését várva a lépéstől.

A Hitachi konglomerátum mintegy 900 céget foglal magába, a márkanév alatt a rizsfőzőtől az az erőművekig számtalan terméket forgalmaz. 2009 elején a Hitachi azt tervezte, hogy idén márciusig 800-ra csökkenti a tagvállalatok számát, de eddig a csökkenés mindössze 10 százalékos.

A cég most jelentős átalakulásra készül, tőkebefektetéseinek 70 százalékát, 1,4 trillió jent fordít a legfontosabb szektorokra, úgy mint: az elektromos hálózatok, a cloud computing, az akkumulátorok, a vasutak és az erőművek - tudósít a Reuters.

Hiroaki Nakanisi, a vállalat elnöke sajtótájékoztatón közölte: fúziókkal és akvizíciókkal erősítik a cég pozícióit és céljuk az értékesítési bevétel és a profit növelése. A Hitachi a tervek szerint a 2013 márciusával végződő üzleti évet 5 százalékos profit marzzsal és 10,5 trillió jenes értékesítési forgalommal zárja. Így az elmúlt évben gyűjtött 202 milliárdról 525 milliárd jenre emelkedhet a haszon.

A japán vállalat az elmúlt évtizedben 1,2 trillió jen veszteséget halmozott fel, és öt mínuszban zárt évet követően tavaly jelentett először ismét nyereséget. A konszern most az áramvonalasítás mellett a külpiacokon szeretne erősíteni: a jelenlegi 41 százalékról több mint 50 százalékra növelik a tengerentúli eladásokat. Nakanisi a külpiaci teljesítmény gyengeségét és a korábbi minőségi gondokat tekinti a fő problémának, de véleménye szerint a Hitachi széles termékválasztékával versenyre kelhet az olyan riválisokkal, mint a General Electric. Az elnök úgy fogalmazott: ideje, hogy a Hitachi védekezés helyett támadásba lendüljön.

profit üzletág hitachi értékesítés befektetés
Kapcsolódó cikkek