Típusengedély. „Részletes és mély szakmai háttérismeretet kívánnak a budapesti 2-es és 4-es metróvonalra készült metrószerelvényekkel kapcsolatban azok a kérdések, amelyeket a főváros képviselői szerdán feltettek” – írja közleményében a gyártó, a francia Alstom Transport. Két fideszes képviselő kifogásolta, hogy a cég nem az eredeti vállalások szerint teljesít, hogy a megrendelő BKV Zrt. az Alstomnak kedvező engedményeket tett, hogy szabályszerűtlen volt a próbafutás, és hogy azok alatt hibák is jelentkeztek. Ha az Alstom a már módosított határidőre sem tudja megszerezni a szerelvények típusengedélyét, a városvezetésnek vállalnia kell a 65 milliárd forintos szerződés felbontását.
Az Alstom hangsúlyozza, hogy a Metropolis szerelvényeket az érvényes szerződés szerint gyártotta le. Az elsőket 2009 februárjában leszállította Budapestre, majd a BKV szakembereivel és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felügyelete mellett 2010. június 22-én befejezte a prototípus 1000 kilométeres alagúti tesztjét.
Az intenzív tesztek célja az volt, hogy egy új szerelvény esetében természetszerűleg felszínre kerülő problémákat meghatározzák és kijavítsák. Ez megtörtént. Az Alstom kész, hogy az NKH-nak benyújtsa a típusengedély kiadásához szükséges dokumentációt. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.