Cégvilág

BKV-botrány keddre: most a mozgólépcsők kényes kérdései

Kínában gyártott, tengeren utaztatott és Németországban átcímkézett mozgólépcsőket épített be 2004-ben a Deák téren az Otis Felvonó Kft., amely a munkát nyílt nemzetközi tenderen nyerte el a BKV-tól – erről árulkodik több, a Magyar Nemzethez eljuttatott dokumentum.

Több bűncselekmény gyanúját is felvethetik azok a napilap birtokába került információk, amelyek a Deák téri mozgólépcső 2004-es cseréjének megdöbbentő hátterét mutatják be.

A munkát a budapesti 2-es metró felújításakor végezték el, a BKV a beruházásra nyílt, nemzetközi tendereken lebonyolított verseny után kötött szerződést az Otis Felvonó Kft.-vel.

A BKV tájékoztatása szerint a szerződés összege 1,372 millió euró – jelenlegi árfolyamon csaknem 378 millió forint – volt, ebből az összegből azonban visszavontak több mint 200 ezer eurót késedelmi kötbér címén. Nem tudni, hogy a Deák téri mozgólépcsők kicserélésére hány társaság adott be pályázatot, de szinte biztos, hogy legalább fél tucat induló volt. Egy 2004-es BKV-közlemény szerint minden részmunkára kiírt tenderen legalább öt cég mérette meg magát, de akadt olyan pályázat is, amelyen tucatnyi társaság indult.

A BKV a Deák téri munkára olyan szerződést kötött az Otis Felvonó Kft.-vel, hogy a mozgólépcsők egyes elemeit Stadthagenben, Németországban kell legyártani. Erre azért volt szükség, mert a beruházás nagyobb részben uniós hitelből valósult meg, így a mozgólépcső elemeinek az határain belül kellett (volna) elkészülniük.

A BKV még azt is kikötötte, hogy egy alkalommal a helyszínen kívánja megtekinteni az üzemet, hogy a közlekedési társaság szakemberei a mozgólépcső gyártásakor tudják ellenőrizni a berendezéseket – olvasható a keddi Magyar Nemzetben.

MNO-->

Otis felvonó mozgólépcső BKV botrány
Kapcsolódó cikkek