BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Légi és tengeri szállítmányozás

A gazdasági recesszió miatt már több mint egy éve hatalmas nyomás nehezedik a légi és tengeri szállítmányozás piacára, amely soha nem látott veszteséget és változásokat hozott az ágazatban. Tengeri flották üzemen kívül helyezésével, repülőjáratok törlésével és egyes szolgáltatások megszüntetésével a légi- és hajóstársaságok egyaránt csökkentették fuvarkapacitásaikat. A fuvardíjak az általános tarifaemelés és a csúcsidőszaki pótdíjak bevezetésének következtében jelentősen növekedtek.

A hajóstársaságok közelmúltban nyilvánosságra hozott menetrendje szerint további kapacitásmérséklés vagy a sebesség 25-ről 14-16 csomóra történő csökkentése várható. Ez utóbbi mérsékli ugyan az üzemanyagköltséget, de bizonyos útvonalakon akár hét nappal is növelheti a tranzitidőt.

Mivel a kereslet és a kínálat viszonya hasonló, továbbra is szűkös fuvarkapacitás és megnövekedett árszínvonal jellemzi a piacot – mondta Pál Attila. A DHL Global Forwarding kereskedelmi igazgatója szerint hasonló tendenciákkal jellemezhető a légi szállítmányozás piaca is, ezért a vállalat napi szinten menedzseli a fuvarkapacitásokat. A DHL légiszállítmányozási csoportja mennyiségi előrejelzéseket készít ügyfelei igényeiről, és ezek alapján foglalja le a kapacitásokat a preferált légitársaságoknál.

A hétről hétre bővülő légi áruforgalom trendjének folytatódása esetén az árumennyiség és a gépkapacitások átmeneti jelentős különbsége miatt a légi szállítmányozás piacán is kapacitáskorlátokra és magas tarifákra lehet számítani, különösen az ázsiai csendes-óceáni térségből Európába irányuló áruforgalomban. MK

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.